This week read about the reason why the LGBT community is afraid to vote in Uganda, and a Polish magazine being forced to move after criticizing anti-LGBT comments from an archbishop.

LGBT Voters in Uganda Fear Persecution

LGBT voters in Uganda were afraid to vote in the Jan. 14 elections after homophobic comments by the country’s current president and other politicians, Reuters reported.

Real Raymond, the founder and executive director of the Mbarara Rise Foundation, an LGBT charity in Uganda, told Reuters that LGBT voters face a risk of being targeted at polling stations and advised these groups to visit polling stations early to attract less attention.

“The politicians are using the LGBT community as a scapegoat to gain support and win votes and it is fuelling homophobia,” Frank Mugisha, the head of LGBT rights group Sexual Minorities Uganda, told Reuters.

Violence burned between police and protesters over the detainment of Robert Kyagulanyi, a candidate in the race, Reuters reported. Without further evidence, current President Yoweri Museveni blamed the clashes on groups funded by foreign LGBT rights organizations.

Museveni is working to extend his 34-year rule, Reuters reported.

 

 

Liberal Mag in Poland Forced Out of Office Lease After Pro-LGBT Stance

Magazine

Tygodnik Powszechny. Photo via Facebook.

The Tygodnik Powszechny (General Weekly), a Polish magazine which recently criticized high-ranking church officials, is moving after church authorities in Krakow terminated the publication’s office lease, the Associated Press reported.

The magazine recently criticized anti-LGBT comments from Archbishop Marek Jędraszewski, the head of the Krakow diocese, the AP reported.

After the Archdiocese of Krakow — the owner of the magazine’s lease — sent the termination, 100,000 Złotych (around $26,800) was raised to help facilitate the publication’s move, according to an announcement from the Tygodnik Powszechny on Jan 5.

Cardinal Stanisław Dziwisz, former secretary to the late pope St. John Paul II, and other church leaders were also criticized for their evasive approach to the issue of pedophile priests in Poland and internationally, the AP reported.

The publication’s lease has lasted for almost 76 years, starting in 1945 at 12 Wiślna St, the AP reported.


BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS